Direktlänk till inlägg 15 juli 2008

Slarvat!!

Av Fredda & Anna - 15 juli 2008 19:30

Nu har husse och matte slarvat ordentligt med att uppdatera våran blogg!!

De har den senaste tiden bara sågat,hamrat och spikat..........men nu har de fått bannor av mellan matte som är i Spanien och har lovat att skärpa till sig.

Den senaste veckan som gått har jag och Bosco kommit varandra mycket närmare, mycket närmare en vad Bosco uppskattar tror jag........

Han är alldeles för snäll mot mig för jag kan göra nästan vad jag vill förutom att ta hans tuggben och hans mat.

Vi har mellan skurarna haft dragkamp och busat runt ordentligt på tomten.

Sen var vi iväg och skulle bada men det tyckte inte jag riktigt var min grejj så jag lät Bosco flamsa runt i vattnet. Usch!! Jag gillar inte vatten alls faktiskt. Regn och sånt är inte alls nå roligt så jag är väldigt snabb med att uträtta mina behov för att sen snabbt som bara den springa till nått ställe med tak.

Förra torsdagen var jag i väg till ett ställe som heter Redog och vägde mig.

Då vägde jag 9,9 kg. och om jag får säga det själv börjar jag bli en riktigt stor kille.

I övrigt har matte och jag varit i skogen en hel del och jag börjar gilla det stället mer och mer.

I går så gjorde jag och Bosco något som matte alls gillade..............

Matte släppte ut mig och Bosco på tomten och gick precis bakom oss när Bosco fick syn på nått intressant.

En liten skata hade gömt sig bakom våran grill och den jagade Bosco fram till mig som snabb som jag är fångade......med munnen............

Då ylade matte värre en vad jag brukar göra så snabbt som tusan släppte jag den.

Jag hade tyvärr varit lite för hårdhänt så den lilla skatan mådde inte alls så bra.

Grannen Kjell kom till undsättning och tog hand om skatan åt matte som inte alls var överförtjust.

Suck!

Nu skall jag och Bosco mysa med lill matte Kim som skall iväg med farmor & farfar på semester i ett par veckor med husvagn.

Men nu när vi fått ordning på matte och husse så kommer de att uppdatera bloggen mycket oftare det lovar vi.

/ Vito & Bosco



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fredda & Anna - 31 augusti 2008 12:18

Som vanligt har man varit duktig på att uppdatera bloggen....NOT! Men här kommer lite om vad vi haft för oss under senaste tiden.   Vito hade käkat nått olämpligt förra veckan och vart riktigt risig i magen. Diet inleddes vilket inte var direkt poppi...

Av Fredda & Anna - 9 augusti 2008 11:39

Efter solsken kommer regn...eller egentligen ska det väl vara tvär om??? Nu har det öst ner i Västerås så att hela augustis regnmägnd kom på en enda dag! Nu är det ju lite jobbigt att heta Vito eftersom han inte gillar regn... Man får helt sonika ta ...

Av Fredda & Anna - 30 juli 2008 18:55

Nu har vi slarvat med att uppdatera grabbarnas blogg igen. Men i det varma vädret och en hel del att göra på huset så har inte orken varit vad den borde.   Bosco och Vito har utvecklat en underbar kamratskap under den tiden som Vito varit hos oss. De...

Av Fredda & Anna - 17 juli 2008 20:31

I dag kom min jätte stora kompis Winston på besök. Han är en Doug de Bordeaux och har ganska nyligen fyllt ett år och har väl passerat 60kg. strecket med råge. Trots att han är så stor är han jätte försiktig med mig när vi busar och leker. Ett minus ...

Av Fredda & Anna - 16 juli 2008 16:05

I dag har jag varit till veterinären! Vilken barnlek!! Utan minsta tvekan travade jag in som om jag minsann hade varit där förut. Husse och jag fick sätta oss ner bland ett gäng andra filurer i väntrummet medans matte skötte pappers biten. Brevid mig...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards